Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Promenade des Champs-Elysées, place Vendôme, Palais des glaces, hippodrome de Chantilly... Les gravures à l’eau-forte et à l’aquatinte en couleurs de Pierre Gatier nous invitent à entrer dans le sillage des élégantes Parisiennes de la Belle Époque et à les suivre sur les lieux de rendez-vous alors en vogue. Une attention toute paticulière est portée aux toilettes de ces dernières, des chapeaux jusqu’aux bottines. Aussi, l’ouvrage revient-il sur les liens qu’a entretenu l’artiste-graveur avec le couturier Jacques Doucet et avec la mode de son époque. Mais Pierre Gatier n’est pas que le peintre de la bonne société ; fils et petit-fils de marins, il s’est aussi intéressé à la mer et aux bateaux. 1915-1918. La guerre marque une rupture dans l’œuvre de Pierre Gatier. Les linoléums qu’il produit alors traduisent la dureté des temps. Ils contrastent stylistiquement et de manière radicale avec ses aquatintes en couleurs de la vie parisienne. Une nouvelle rupture marque à nouveau son œuvre de l’après-guerre, avec l’adoption d’un style plus graphique, au burin et à la pointe sèche. Gatier grave alors exclusivement au trait et en noir, souvent en hachures parallèles. Il prend pour sujets des lieux parisiens, notamment de spectacles, et surtout des scènes rurales, des paysages du Val-d’Oise, de montagnes, ainsi que des marines. Nous partons à la découverte d’un artisan passionné, qui parvint à révéler toutes les potentialités expressives des différentes techniques de gravure qu’il aborda : aquatinte, eau-forte, linogravure, burin et pointe sèche. --Musée Louis Senlecq
Choose an application
"The French fin de siècle (1890-1905) was the most famous period in the art of printmaking. Pierre Bonnard, Alexandre Steinlen and Henri de Toulouse-Lautrec, among others, experimented intensively with the new printing techniques, with striking and beautiful results. The greatest innovation of these artists was the way they applied their talent to every level of the market: from deluxe proofs for the elite, especially for collectors, to applied graphic work for a broader audience. The reader of the book will be welcomed into these worlds from high art to art for 'the street'. The attractively designed book will be richly illustrated with fine examples of posters, sheet music and magazine illustrations, as well as the most exclusive and luxury collector's editions. The Van Gogh Museum with its fine and broad collection of 1,800 prints is a world renowned centre of research for Van Gogh and for his times and contemporaries. Vincent van Gogh (1853-1890) is often considered to be a genius in a class of his own, an exceptional self-taught painter who paid little attention to the art world around him. In reality, Van Gogh learned extensively from others, exchanged ideas with his contemporaries, and often made use of prevailing methods and techniques to hone his skills. The culmination of an extensive research project undertaken by the Van Gogh Museum, this extraordinary book explores the workmanship behind his artistry. Essays address how he practiced his skills and adopted various sketching and painting techniques; acquired information about materials; learned about the physical characteristics of canvasses, paint, paper, chalk, and other materials; and how he approached working on paper and canvas. Showing his work alongside that of other artists demonstrates the degree to which he followed examples set by his contemporaries. Alongside the examination of Van Gogh's working methods, contributors look at the work and research of modern conservators
Prints, French --- Posters, French --- Printing industry --- History --- Van Gogh Museum, Amsterdam --- Paris (France) --- Social life and customs --- 76 <44> "19" --- 76 <44> "19" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Exhibitions
Choose an application
Prints [French ] --- France --- Paris (France) --- 19th century --- Exhibitions --- Prints --- 76 <44> "18" --- 76 <44> "19" --- 76 <44> "19" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- 76 <44> "18" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--19e eeuw. Periode 1800-1899 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--19e eeuw. Periode 1800-1899
Choose an application
This book looks at the representation of female characters in French comics from their first appearance in 1905. Organised into three sections, the book looks at the representation of women as main characters created by men, as secondary characters created by men, and as characters created by women. It focuses on female characters, both primary and secondary, in the francophone comic or bande dessinée, as well as the work of female bande dessinée creators more generally. Until now these characters and creators have received relatively little scholarly attention; this new book is set to change this status quo. Using feminist scholarship, especially from well-known film and literary theorists, the book asks what it means to draw women from within a phallocentric, male-dominated paradigm, as well as how the particular medium of bande dessinée, its form as well as its history, has shaped dominant representations of women. This is the first book to study the representation of women in the French-language drawn strip. There are no other works with this specific focus, either on women in Franco-Belgian comics, or on the drawn representation of women by men. This is a very useful addition to both general discussions of French-language comics, and to discussions of women’s comics, which are focused on comics by women only. As it is written in English, and due to the popularity of comic art in Britain and the United States, this book will primarily appeal to an Anglo-American market. However, the cultural and gender studies approach this text employs (theoretical frameworks still not widely seen in non-Anglophone studies of the bande dessinée) will ensure that the text is also of interest to a Franco-Belgian audience. With a focus on an art-form which also inspires a lot of public (non-academic) enthusiasm, it will also appeal to fans of the bande dessinée (or wider comic art medium) who are interested in the representation of women in comic art, and to comics scholars on a broad scale. --Intelect Books
Comic books, strips, etc --- Women in literature. --- Comic books, strips, etc. --- History and criticism --- France. --- 82-931 --- 76 <44> "19" --- 76 <44> "19" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- 82-931 Stripverhaal --- Stripverhaal --- Women in literature --- Woman (Christian theology) in literature --- Women in drama --- Women in poetry
Choose an application
Graphic arts --- Picasso, Pablo --- Léger, Fernand --- Matisse, Henri --- Rouault, Georges --- Chagall, Marc --- Braque, Georges --- Staatliche Kunsthalle Karlsruhe --- France --- grafiek --- 1900 - 1950 --- 20ste eeuw --- Frankrijk --- 76 <44> "19" --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Exhibitions --- 76 <44> "19" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Prints, French --- Prints --- Fine prints --- Staatliche Kunsthalle (Karlsruhe, Germany) --- Karlsruhe (Germany). --- Badische Kunsthalle (Karlsruhe, Germany) --- Karlsruhe. --- Grossherzogliche Kunsthalle (Karlsruhe, Germany) --- Staatliche Kunsthalle Karlsruhe. --- 1900 - 1950. --- 20ste eeuw. --- Frankrijk.
Choose an application
Arts graphiques --- Catalogues d'expositions --- Grafische kunst --- Matisse, Henri --- Tentoonstellingscatalogi --- grafiek --- Matisse, Henri, --- Exhibitions --- Art --- Exposition --- Gravure --- Liège --- 76:655.5 <44> --- 76 <44> "19" --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst-:-Geïllustreerde boeken (boekillustraties)--Frankrijk --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- -Exhibitions --- 76 <44> "19" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- 76:655.5 <44> Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst-:-Geïllustreerde boeken (boekillustraties)--Frankrijk --- Exhibitions. --- Engraving --- Catalogs. --- Matisse, Henri, - 1869-1954 - Exhibitions --- Matisse, Henri, - 1869-1954 --- Matisse, Henri.
Choose an application
Henri Marie Petiet (1894-1980), grand marchand d?estampes, bibliophile, éditeur de beaux livres, collectionneur de voitures anciennes et de modèles réduits de trains, s?inscrit dans la droite ligne d?un Ambroise Vollard, à l?exception du négoce de peintures. Il racheta d?ailleurs à la disparition de ce dernier la majeure partie de ses estampes dont la fameuse Suite Vollard, cent pièces commanditées à Pablo Picasso, série considérée comme l?un des chefs-d?œuvre gravé du XXe siècle.0Petiet édita de nombreux artistes parmi lesquels André Derain, André Dunoyer de Segonzac, Marcel Gromaire, Marie Laurencin, Jean-Émile Laboureur? Il fut en affaires avec Picasso, Matisse, Maillol, Rouault. Ces artistes sont doublement présents dans le livre, dans le récit de leurs relations avec Henri M. Petiet et par le biais de quelques-unes de leurs œuvres que nous avons choisi de reproduire.
art collections --- art market --- Art --- Economic relations. Trade --- Petiet, Henri Marie --- Publishers and publishing --- Kunst --- Collectors and collecting --- Verzamelaars en verzamelingen --- 7.075 <44> --- 76 <44> "19" --- 76 <44> "19" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- 7.075 <44> Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers--Frankrijk --- Kunsthandel. Kunstbemiddeling. Activiteiten van promotors; managers; producers--Frankrijk
Choose an application
Pour passer d'une histoire de la bande dessinée « héroïque », marquée seulement par une poignée de grands auteurs masculins et par quelques-uns de leurs chefs-d’œuvre, à une véritable histoire sociale des métiers du dessin, Jessica Kohn examine dans cet ouvrage la construction du groupe professionnel des dessinateurs de bande dessinée après la Seconde Guerre mondiale. Elle propose ainsi de renverser la perspective classiquement adoptée par les historiens bédéphiles depuis les années 1960. Analyser le métier dans toute sa diversité permet de l’envisager en termes d’origine sociale et de genre, de débouchés professionnels et de types de pratique du dessin. En effet, dans les années 1950-1960, la transformation de l’offre éditoriale, caractérisée notamment par l’apparition de nouveaux titres de presse, entraîne l’adaptation des pratiques professionnelles et, en particulier, une spécialisation progressive des dessinateurs vers la bande dessinée. Chemin faisant, égrainant des noms d’auteurs et de maisons d’édition rarement cités, parfois même oubliés, comme Jean Chakir, Nadine Forster ou Julio Ribera, de Cœurs vaillants à Coq hardi en passant par Le Journal de Mickey, cette étude donne à voir l’étendue du milieu professionnel de la bande dessinée en France et en Belgique et la diversité inattendue des productions graphiques dans les illustrés pour enfants. --Éditions de la Sorbonne
Bandes dessinées --- Dessinateurs de bandes dessinées --- 82-931 --- 76 <44> "19" --- 76 <493> "19" --- 316.4 --- 76 <44> "19" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- 82-931 Stripverhaal --- Stripverhaal --- 316.4 Sociale processen --- Sociale processen --- 76 <493> "19" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--België--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--België--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Comic books, strips, etc. --- Belgium. --- France.
Choose an application
Anti-clericalism --- Belgian periodicals --- Clergy in literature --- Clergy --- French periodicals --- 741.5 --- 76 <44> "19" --- Periodicals --- Clergy members --- Clergymen --- Diocesan clergy --- Ecclesiastics --- Indigenous clergy --- Major orders --- Members of the clergy --- Ministers (Clergy) --- Ministers of the gospel --- Native clergy --- Ordained clergy --- Ordained ministers --- Orders, Major --- Pastors --- Rectors --- Secular clergy --- Religious leaders --- French periodicals (Belgian) --- Church and state --- Clericalism --- 741.5 Spotprenten. Karikaturen. Cartoons. Striptekeningen. Satirische tekeningen --- Spotprenten. Karikaturen. Cartoons. Striptekeningen. Satirische tekeningen --- 76 <44> "19" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- History and criticism --- Caricatures and cartoons --- Corbeaux. --- Drawing --- beeldverhalen
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|